Hradec jede vlakem rychleji, pohodlněji a dále bez přestupu

Co přinese od 14.  prosince změna vlakového jízdního řádu.


Od neděle 14. prosince 2025 vstoupí v platnost nový jízdní řád. A pro cestující z Hradce Králové přináší dobré zprávy: více přímých spojů, moderní vlaky i lepší návaznosti v Pardubicích a dalších uzlech. Co konkrétně se chystá?


Podoba jízdního řádu je výsledkem práce MDČR, které objednává dálkovou dopravu (rychlíky), Královéhradeckého kraje, který ze zákona řeší regionální dopravu (osobní a spěšné vlaky) a zapojených měst a obcí, kteří se do přípravy zapojují svými připomínkami. Tak učinil i odbor rozvoje města, oddělení dopravní koncepce a strategie MM HK.

Vážíme si, že  ale jízdní řád se mění směrem, který má město Hradec Králové zpracován v Plánu dopravní udržitelnosti a Plánu udržitelné mobility. Naší dlouhodobou snahou je, aby linka R10, která přímo spojuje Hradec a Prahu nabízela přes den spojení každou hodinu včetně dopoledne a večera.

Již od prosince ale budeme mít z HK pro cestování k dispozici:

🚆  Víc přímých vlaků na východ kraje: Rychnov i Letohrad bez přestupu

Díky nasazení nových dieselových jednotek PESA LINK (řada 844) přibude značné množství přímých spojů z Hradce Králové do oblastí, kde bylo dosud nutné přestupovat v Týništi nad Orlicí nebo Častolovicích:

Z Hradce Králové do Rychnova nad Kněžnou bude nově jezdit až 9 přímých spojů denně (oproti současným 2–3).

Do Letohradu přes Kostelec nad Orlicí pojedou přímé spoje 5–6× denně, bez přestupu v Častolovicích.

Tyto změny ušetří cestujícím čas i starosti s přestupy – ať už jde o dojíždění do práce, nebo víkendové výlety.


🚉  Nové komfortní soupravy PESA LINK

Na neelektrifikovaných tratích (např. směr Rychnov, Letohrad, Dobruška) budou jezdit moderní nízkopodlažní dieselové jednotky PESA LINK, vyráběné v Polsku:

● klimatizace, Wi-Fi, zásuvky,
● pohodlný nástup i pro kočárky nebo kola,
● tišší provoz, vyšší kapacita,
● informační systém a čistý interiér.

Pro mnoho cestujících to bude znatelný kvalitativní skok oproti dosud jezdícím starším vozům řady 854 nebo dvouvozovým jednoduchým Regionovám.

Jednotky PESA jsou již v současném jízdním řádu postupně nasazovány na dvouhodinový interval na spěšnou linku Hradec Králové – Jaroměř – Starkoč, kde se dělí dále na Červený Kostelec . Malé Svatoňovice – Trutnova a (podhorský přestupní terminál) Svoboda nad Úpou a jejich zadní část se odděluje a pokračuje (bez nutnosti přestupu cestujících) do Náchoda – Hronova .- Teplic nad Metují – Meziměstí a Broumova.


⚡  RegioPantery zůstávají na hlavních elektrifikovaných tratích

Moderní vratné (= obousměrně provozovatelné elektrické) jednotky RegioPanter (řady 640 a 650) budou i nadále jezdit na elektrifikovaných tratích v okolí Hradce, konkrétně:

Hradec Králové – Pardubice – Choceň,
Týniště n. O. – Hradec – Chlumec nad Cidlinou – Velký Osek,
Hradec – Týniště.


🔁  Lepší návaznosti v Pardubicích

Díky lepší koordinaci jízdních řádů se zlepší i obousměrné návaznosti v Pardubicích – tedy jak z Hradce na dálkové vlaky směr Praha a Morava, tak naopak. To usnadní nejen cestování na dlouhé vzdálenosti, ale i návraty večer nebo o víkendech.


Shrnutí: Co nového pro Hradec?

Z Hradce do Rychnova až 9× denně bez přestupu
Do Letohradu, Dobrušky i Kostelce pohodlnější moderní vlaky
Lepší návaznosti na rychlíky a spěšné vlaky v Pardubicích i dalších v uzlových stanicích
RegioPantery zůstávají na všech hlavních elektrifikovaných linkách, nově častěji i do Chlumce


📅 Nové jízdní řády zveřejní dopravci na přelomu října a listopadu. Sledujte IDOS.cz, aplikaci Můj vlak nebo web hradecjede.cz, kde vám přineseme i konkrétní přehledy linek.

Comments are closed.