Vaše názory jsou pro nás velice důležité. V případě jakýchkoliv podnětů, postřehů nebo návrhů neváhejte využít komentáře na této stránce, popřípadě nám zašlete dotaz na dotazy@hradecjede.cz
Vaše názory jsou pro nás velice důležité. V případě jakýchkoliv podnětů, postřehů nebo návrhů neváhejte využít komentáře na této stránce, popřípadě nám zašlete dotaz na dotazy@hradecjede.cz
Top 20 základních problémů cyklistické dopravy v HK, které se za posledních 30let nepodařilo vyřešit (až na pár výjimek – mj. zoubosměrnění podchodu Hradubická a OK Koruna) lze stáhnout tady:
https://hradec.cyklistesobe.cz/issues#popular-pane
Dobrý den
děkujeme za náměty z hlediska závad na cyklistické infrastruktuře. Probereme to na pracovní skupině a budeme se s nimi dále zabývat v návrhové části dokumentace.
Dobrý den pane Kype,
probral jste výše uvedený podnět s kolegy? Jaký byl výstup?
V rámci kamapaně dopracenakole.cz byla účastníky (přes 700 lidí v roce 2020) vytovořena následující heatmapa převážně cyklistické dopravy: https://1url.cz/@CykloHeatMapa_HK
Dobrý den, vzhledem k mnohonásobně většímu počtu uživatelů, mi přijde vhodnější pro postup řešení výše zmíněných podmětů využítí heatmapy aplikace strava, která obsahuje i frekventované stopy běžců a jiných sportovních aktivit.
https://www.strava.com/heatmap#11.20/15.84099/50.15396/hot/all
Prosím o doplnění webu o seznam členů a institucí odborné veřejnosti, jak již bylo zažádáno a akceptováno 15.12.2020
Dobrý den.
Po dohodě s pracovní skupinou nebudou uvedena jména účastníků prvního workshopu na webové stránky projektu. Nemáme zajištěny souhlasy účastníků k jejich uveřejnění. Pokud se s pracovní skupinou dohodneme, budou zveřejněna jména účastníků dalšího workshopu, včetně zajištění souhlasu.
Já se tak těším, že možná, konečně se dožiji toho, že
a) dojedu vlakem do Prahy za hodinu stejně tak jako z Pardubic
b) dojedu odkudkoli kamkoli v Hradci na kole aniž bych z toho měl adrenalinový zážitek
c) děti budou moci samy chodit a jezdit na kole po Hradci, aniž bych se musel bát, že je nějaký šílenec přejede
d) v obytných zónách se po ulicích budou pohybovat lidé na kolech a koloběžkách, nebudou tam žádné dopravní značky, rychlost max. 30 km/h, a všichni se tam budou chovat ohleduplně
e) pokud si kolo nechám někde před obchodem, také tam bude, až z obchodu vyjdu
f) nebudou podporovány záměry, které jsou náročné na automobilovou dopravu, a které by přetěžovaly dopravní síť (např. obří nákupní centra Aupark, Futurum, a naštěstí nerealizovaný Park Malšovice)
g) nakoupit si budu moci dojít pěšky do místního obchodu, případně do centra, a nebudu muset jezdit autem do nákupního centra
h) stavební záměry se skutečně budou objektivně a kvalifikovaně posuzovat a budou skutečné veřejné diskuze o tom, jaký budou mít dopad, a zda nezahltí dopravní síť
i) snížením počtu jízd automobilem se zlepší plynulost dopravy a zlepší se kvalita ovzduší
j) policie bude zastavovat a pokutovat zahraniční kamiony a dodávky s odmontovanými filtry částic a celkově zanedbaným a ostudným technickým stavem, a tyto přestanou přes Hradec jezdit
k) Hradec se stane „uhlíkově neutrálním“ městem a bude získávat energii z místních, nedalekých, obnovitelných zdrojů
Rád přiložím ruku k dílu – a doufám že další Hradečáci také!
(Poznámka: Pracuji jako vysokoškolský profesor v Centru vozidel udržitelné mobility na ČVUT, zabývám se udržitelnou dopravou a energetikou, alternativními palivy a pohony, emisemi, kvalitou ovzduší.)
Dobrý den
děkuji za Vaše náměty pro zlepšení stavu dopravy v Hradci Králové. Budeme v návrhové části prosazovat ta opatření, která budou vhodná z hlediska pozitivního vlivu na životní prostředí, zklidnění dopravy, zvýšení atraktivity MHD a nemotorové dopravy. Pokud by jste měl zájem se do projektu zapojit, vyplňte nám prosím SWOT a názorovou mapu (pokud jste již tak neučinil). Na webu projektu budou včas vypsány termíny na veřejná projednání, kde Vás rádi přivítáme.
Dobrý den, ráda bych upozornila na problém. Máme v rodině starší příbuzný jedni bydlí v ulici Durychova hned vedle Harmonie, do nejbližšího obchodu to mají pouze 300 metrů. Pro mladé lidi bez problému ale pro starší lidi, který si chtějí do toho krámu zajít sami ohromný problém protože nikde není jediná lavička, kde by si mohly odpočinout. Se stejným problém jsme se setkali v Brožíkově ulici, kde je to 200 m do obchodu ale bohužel opět bez laviček. Chybí lavičky u cest u obchodů i domů, přijde mi to smutné když vidím jak by jim taková jednoduchá věc jako je lavička zpříjemnila život.
Dobrý den, děkuji Vám za Váš zájem a chápu potřebu Vašich příbuzných. Víme a respektujeme, že město je pro všechny obyvatele, tedy i pro imobilní, hendikepované, starší, mladší, pracující, studenty, rodiny s dětmi atd. Na ty všechny se budeme myslet v Plánu mobility. Potřeba usazení městské mobiliáře (lavičky, koše..) do uličního prostoru bude součástí návrhové části Plánu mobility. Osazení laviček do jednotlivých lokalit je v kompetenci města Hradec Králové. Na pracovní skupině předáme Váš požadavek zástupcům města, neboť osazení městského mobiliáře může být provedeno dříve, ještě než bude dokončen Plán mobility Hradec Králové.
Dobrý den,
před měsícem bylo ukončeno sbírání podnětů. V jaké fázi se nyní nachází projekt? Chci být velkým optimistou a doufat, že výstupem tohoto úsilí budou skutečné, hmatatelné změny. Stav dopravy, množství aut a z toho plynoucí zátěž na životní prostředí a obyvatele města je neúměrný.
Děkuji za reakci.
Dobrý den
Projekt se nyní nachází v analytické fázi, kdy jsou sbírány a analyzovány údaje o stavu dopravy v řešeném území. Dle harmonogramu by návrhová část měla začít na podzim roku 2021. V této části budou řešeny návrhy na zjištěné problémy stávajícího stavu. Součástí návrhové části budou i náměty na snížení intenzity dopravy, což bude mít kladný vliv na životní prostředí.
Dobrý den, děkuji za reakci. Zatím to celé na mě působí velmi pofidérním dojmem.Reálný výstup a přínos z toho nevnímám. Chybí mi také informace o financování projektu. Každopádně Vám mohu za sebe slíbit, že budu sledovat Vaše úsilí a věřit, že to k něčemu povede. Jestli tomu dobře rozumím, tak se mám ozvat v září s dalšími dotazy na vývoj projektu. Zmíněné veřejné diskuze k problematice zatím asi nejsou na pořadu dne vzhledem aktuální pandemické situace.
Dobrý den , líbí se mi návrh stavby na Rozárce od Davida Vávry. Město může udělat i sbírku jako na Národní divadlo (též bych přispěl ). U Střelnice na autobusové zastávce je jen malá lavička na sezeni,navrhoval bych aspoň dvě lavičky v parčíku na cestě ke Skleněné věži. Dál bych poprosil postavit po Hradci několik tenisových stěn , aby děti měly na co pinkat.( A asi takhle : domluvit se s Panelárnou ,vadné panely zakopat a zabetonovat a znovu potáhnout betonem . ( Matex by to mohl pro Hradec udělat ). Jaroslav Branda , OOHK (obyčejný občan HK )
Dobrý den
Z Vašeho příspěvku mohu v rámci řešení městské mobility reagovat pouze na lavičky v zastávce. Zvýšení komfortu pro cestující v MHD, do čehož lze zahrnout vybavení zastávek, bude jedním z navržených cílů a indikátorů.
Zdravím!
Jsem cyklista. Navrhuji vybudovat cykloztezku od křižovatky u Moravského mostu/knihovny ke kruháči u benzinky (Brněnská ul.). Namalovaná tam sice cyklo je, ale v opačném směru, rozbitá kořeny a úzká. 2 kočárky nebo 2 kola se tam těžko míjejí.
Proč je při přejíždění cyklostezky/chodníku přes příčnou/odbočnou silnici hrana mezi silnicí a chodníkem tak vysoká? Někdy i více než 5 cm. To abychom byli nuceni přibrzdit, pokud nemáme horské kolo? A vadí to i vozíčkářům.
Děkuji za reakci.
Dobrý den
děkujeme za námět, vybudování cyklostezky prověříme v návrhové části dokumentace. Nášlapy na chodník se postupně eliminují v rámci rekonstrukcí chodníků. Cílem je mít bezbariérové trasy pro cyklisty a pěší ve městě.
Tak ono je asi hezké předpokládat, že si všichni přehodí hlavu a nasednou na svá kola a do MHD. Mě by zajímalo, zda se všechny hlavy pomazané zabývající se problémem dopravní obslužnosti položily otázku, proč a jací lidé jízdu osobním autem volí? Pokud chcete stihnout práci, vyzvednout a rozvézt děti po kroužcích, dojet na nákup (myslím rodinný, ne pět rohlíků do síťovky) a být doma v přilehlém satelitu ještě před večerem, to totiž, pánové, vyžaduje samostatnou mobilitu o 4 kolech. A jako automobilista bych uvítala, kdyby průjezd městem nebyl komplikován redukcí jízdních pruhů, záměrným neprojektováním zánorných ostrůvků pro autobusy MHD a naopak projektováním chodeckých ostrůvků na zbytečných místech. Zajímalo by mne, kdy už se konečně začne pracovat na okruhu pro tranzit, aby kamiony nezahlcovatly i tak šílenou křižovatku na Miletě. Možná by bylo fajn, kdyby občas dopravní policisté místo měření rychlosti před FN věnovali pozornost kamionům, co se na červenou řítí rovně od kruhového objezdu na Brněnské.
A okrajově: když už se zjednosměrnil provoz v ulici Blahoslavova (a jsme za to vděčni), proč pouze částečně? A proč se pak tedy neupravil i provoz v ulici Ječná? Zasloužila by si to v celé délce! A všiml si vůbec někdo, že jednosměrky za třídou SNP vedou proti jednosměrkám před ní a nikoli ve směru? Pokud je to záměrně, pak jsme světovým unikátem…
Takže buďto budeme snít o tom, jak se z Hradce stane město cyklistů a ekologů, co dýchají stejný vzduch ve městě i v lese, nebo budeme realisty… a realista nemá kde zaparkovat.
Dobrý den
v rámci návrhové části dokumentace budeme rozvíjet všechny přepravní módy, a to včetně automobilové. Je zřejmé, že ne všechny cesty lze vykonat na jízdním kole, nebo MHD. Na druhou stranu je nutné zajistit bezpečnost nemotorové dopravy, jejíž účastníci jsou při dopravních nehodách více zranitelní než automobilisté. Proto se navrhují bezpečná řešení přechodů, která mohou být občas pro řidiče omezujícím prvkem. Na druhou stranu tyto úpravy jsou dle technických norem.
Očekáváme, že odvedením nákladní tranzitní dopravy z městského okruhu se dopravní situace zlepší a komunikační síť bude sloužit více místním obyvatelům a návštěvníkům města, ať použijí jakýkoliv druh dopravy.
Organizace provozu na Slezském předměstí je mimo kompetence tohoto dokumentu, informaci předáme dále.
Realista si pořídí bydlení v místě, kam vede veřejná doprava a nebude se spoléhat na to, že bude vždy řídit. Pokud by všichni obyvatelé těch satelitů vyžadovali místo zaparkování v HK, tak je město úplně plné aut.
„Rozvézt děti po kroužcích“ – o jakých dětech mluvíme? Od nějaké druhé třetí třídy může díte jezdit na kroužky zcela samo. Což samozřejmě vyžaduje bezpečné město, kde nevládnou auta jako hlavní dopravní prostředek, kterému se podřizuje skoro vše. Znamená to tedy to zřizování vámi kritizovaných ostrůvků a prostoru pro cyklisty.
Dobrý den, nešlo by z ulic Písečná a Pekařova udělat jednosměrky? Ulice jsou úzké, plné parkujících vozidel (i napřeskáčku v obou směrech). Dvě auta proti sobě neprojedou a cyklista v úzkém prostoru taky není bezpečný.
Dobrý den. V rámci PUM nebudou navrhována konkrétní řešení, neboť se jedná o koncepční dokument. Nicméně jednou ze zásad zvýšení bezpečnosti provozu bude zavádění jednosměrných komunikací v obytných celcích. Návrh dopravního značení a posouzení návrhu z hlediska dopravní obslužnosti území musí být řešeno podrobnějším projektovou dokumentací, která vyžaduje Stanovení dopravního značení.
Dobrý den, jak pokročily plány s cyklostezkou mezi Slatinou a Slezským předměstím? Kudy má vést a co brání realizaci? Současný stav trápí nejen cyklisty ze Slatiny a proto věřím, že dojde k rychlému řešení.
Dobrý den. Váš dotaz předám zástupcům magistrátu města, kde mají informace o postupu.
Dobrý den,
město má již od roku 2013 k dispozici studii možné trasy a řešení stezky. Jedná se úsek od tzv. „staré“ Kladské k zahrádkám na začátku Slatiny. Bohužel město nemá zajištěny všechny dotčené pozemky a v této souvislosti se stále vedou jednání. Stejně tak i územní (šířkové) možnosti zejména v zastavěné části nejsou úplně ideální.
V rámci PUM bude tento projekt určitě vnímán – napojení příměstských částí HK je sledováno jako důležité. Současně bude určitě diskutována potřebnost přeložky silnice II/308 – obchvat Slatiny.
Výrazným problémem v Hradci Králové je zvyšující se chaos v používání dopravních značek zvláště při současných opravách a rekonstrukcích komunikací. Mimo tento přechodný fenomén to platí pro řidiči špatně nastudovaná pravidla a neschopnost úředníků označit kvalitně obytné zóny. V nich jsou navíc ponechány chaoticky značky hlavní ulice, dej přednost atd. Jedním z nejhorších případů je obytná zóna na Jižních svazích. Kompetentním úředníkům doporučuji k řešení a značení dle platné vyhlášky.
Dobrý den. Děkuji za připomínku, která se přímo netýká PUM Hradec Králové. Vaší připomínku přepošlu pracovníkům magistrátu města.
Myslím, že by projektu pomohl konkrétní cílový modal split pro r. 2040, přestože včera bylo toto v diskuzi zamítnuto. Bude to konkrétní měřitelný cíl, který jasně určí orientaci města a bude na něj moci být v budoucnu odkazováno. Níže uvádím 3 příklady zahraničních měst Feiburg, Vídeň a Curych. Pokud toto nebude součástí, budeme stále diskutovat o tom, jak je ve vizi myšlena ta která věta a horizont ke kterému míříme nebude pro všechny srozumitelný. Snížení podílu IAD je předmětem všech SUMPů.
Curych
Freiburg
Dovolte mi pár podnětů, které považuji se všemi členy KMS Střed za zásadní:
1. Řešit komplexně problematiku cyklostezek a rekonstrukce chodníků v centrální části města. Je třeba klást důraz na nutnost koordinace uvažovaných rekonstrukcí chodníků a komunikací, parkovacích stání s ohledem na návaznost tras budoucích cyklostezek. V současné době se rekonstrukce provádějí živelně a bez koncepce, trasy na sebe nenavazují.
2. Vzniku jasné parkovací politiky města – souvisí se vznikajícím Plánem městské mobility.
3. Parkování v centru města umožnit výhledově pouze rezidentům, vytvořit rezidentní zóny.
4. Omezením možnosti vjezdu a parkování motoristům v centru města, kteří zde nebydlí, uvolnit podélná pro cyklostezky a celkově vytvořit zklidnění dopravy.
5. Odpovědné a koncepčně nakládat se strategickými městskými pozemky, které by mohly sloužit pro záchytná parkoviště mimo centrum (návštěvníci, dojíždějící, apod.)
6. Sledovat záměr podzemního parkoviště pod Ulrichovým náměstím (pro rezidenty). Tento bod souvisí s předchozími body. Pokud nevytvoříme předpoklad k tomu, aby se omezil počet parkovacích aut v uličním prostoru, nelze realizovat uvolnění parkovacích míst pro cyklostezky a celkově zklidnit zónu. Podzemní parkoviště by mělo sloužit výhradně pro rezidenty, neboť není žádoucí, aby se do centra města naváděla jakákoliv jiná doprava.
7. Obnovení přímého dopravního propojení severní a jižní části Pražského Předměstí, obslužnost celé lokality je dopravně omezena. Obslužnost hlavní pošty (spádově pro celou lokalitu střed města). Dopravní přetěžování ul. Střelecké.
8. Při rekonstrukcích komunikací je perspektivně nutné uvažovat o zpracování podkladů pro realizaci umístění inženýrských sítí do podzemních Kolektorů (elektrorozvody, tepelné vedení, telekomunikační a spojovací kabely, potrubní pošta, plyn, voda, kanalizace apod.). Umístění sítí v kolektoru je moderní a velmi progresivní, výhodné především v případě havarijních situací nebo při obnově a rozšiřování sítí. V současné době jsou všechna velká města zahlcena automobilovou dopravou a každá uzavírka komunikace s sebou přináší dopravní kolapsy. Opravy, výměny nebo instalace nových sítí probíhají v podzemí, bez omezení dopravy na povrchu. Dále pak prostor pod vozovkami a chodníky je v centrech měst zaplněn kabely a potrubím natolik, že jejich doplňování je z prostorových důvodů obtížné a často i vyloučené. Mimo jiné i z tohoto důvodu je jakékoliv osazování zeleně problematické. Prosazování myšlenky kolektorizace je důležité též v záměru zbavit obyvatele měst i jejich návštěvníky neustálého rozkopávání ulic a chodníků s průvodním zhoršováním životního prostředí. Výstavba a provoz kolektorů patří neodmyslitelně ke každému modernímu městu. Kolektory je nutné budovat jako systém, který umožňuje postupnou realizaci a postupné uvádění do provozu, tedy jednoznačně jako systém otevřený, umožňující budování v určitých ucelených etapách při dodržení provozuschopných celků. Otevřenost systému poskytuje možnost etapizovaného rozšiřování kolektorizace do dalších podzemních prostor v souladu s potřebami výstavby a rozvoje městských aglomerací.
9. Zeleň, dendrologický průzkum je třeba zajistit nestrannou firmou, nikoliv pracovníky Technických služeb, kteří zároveň provádějí kácení dřevin.
Pokud tvůrci uznají, uvítám body zařadit do zásobníku.
Dobrý den
děkujeme za podněty. Ne všechny se týkají Plánu udržitelné mobility, neboť přesahují jeho kompetence a zaměření. Komentáře k jednotlivým bodům:
Dobrý den, tak jsem si zde přičetla co vše se bude dělat pro bezpečnost v dopravě a při cestě dětí do školy. A mám dotaz a doufám, že třeba se od vás dozvím odpověď. Proč během tohoto měsíce byla u třech základních škol v Hradci Králové zrušena snížená rychlost? Konkrétně ZŠ a MŠ Malšova Lhota, ZŠ Úprkova a ZŠ SNP? Ve svých projektech slibujete bezpečné cesty do školy. Opravdu si myslíte, že ke škole patří rychlost 50 km/hod.? Byly zde umístěny radary, ale nikdo předem neinformoval, že s instalací radaru dojde u škol ke zrušení snížené rychlosti. Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
cílem bylo sjednotit způsob značení úseků – umístit upozornění o měření rychlosti SDZ č. IS 31a v dostatečné vzdálenosti před měřeným úsekem, odstranit stávající omezení rychlosti 30 km/h a zaměřit se na dodržování nejvyšší dovolené rychlosti v obci (tedy 50 km/h) v režimu 24 hod. – 365 dnů v roce tak, jako tomu je u ostatních ZŠ v Hradci Králové.
Jako výhody zde vidíme:
Úprava dopravního značení byla projednána s vedením ZŠ a se zástupci Dopravního inspektorátu Policie ČR.